ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ - 3 ΙΟΥΝΙΟΥ 2023
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ
" ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕΓΑΛΟΙ ΜΟΥΣΙΚΟΙ " 4 ΙΟΥΝΙΟΥ 2022
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΦΩΝΗΤΙΚΗΣ
" Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΣΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ "
MASTER CLASS ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ με τον διακεκριμένο βαρύτονο, ΤΑΣΗ ΧΡΙΣΤΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟ.
21 έως 23 Οκτωβρίου 2016
Σεμινάριο (master class) τραγουδιού από το Εναρμόνιο Ωδείο Αθήνας
21 Οκτωβρίου 2016 - 23 Οκτωβρίου 2016
Το Εναρμόνιο Ωδείο Αθήνας οργανώνει σεμινάριο (master class) τραγουδιού για διπλωματούχους μονωδίας και σπουδαστές ανωτέρας με το διακεκριμένο στην Ελλάδα και το εξωτερικό βαρύτονο Τάση Χριστογιαννόπουλο.
Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί από 21 έως 23 Οκτωβρίου 2016 και θα αφορά αισθητική και ερμηνεία αριών ορατορίου –όπερας καθώς και Lead. Το σεμινάριο θα παρέχει με δική του οικονομική επιβάρυνση πιανίστα για την συνοδεία των έργων μπορούν όμως οι ενδιαφερόμενοι με δική τους οικονομική επιβάρυνση να έχουν δικό τους.
Λόγω περιορισμένων θέσεων ενεργών συμμετεχόντων οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να δηλώσουν συμμετοχή και να αποστείλουν τις παρτιτούρες των προς διδασκαλία έργων σε μορφή pdf έως 30-09-2016 στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις enarmonio.wdeio@gmail.com και nicoskariotis@gmail.com
Για τους ενεργά συμμετάσχοντες θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας ενώ για όσους επιθυμούν να συμμετάσχουν στο σεμινάριο ως ακροατές δεν υπάρχει καμία προϋπόθεση όσο αφορά την ημερομηνία και το επίπεδο σπουδών.
Σε όλους τους συμμετέχοντες θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής ενώ το αντίτιμο συμμετοχής ανέρχεται σε 100 € για τους ενεργούς συμμετέχοντες και 30 € για τους ακροατές.
Πληροφορίες στα τηλέφωνα 2108542272 (εναρμόνιο ωδείο και 6981386802 (Νίκος Καριώτης)
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Ι.ΞΕΝΑΚΗΣ - Α.ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ" ΗΧΟΣΥΝΘΕΣΗ "
Του Αντωνη Αντωνόπουλου με την επιμέλεια του Νίκου Καριώτη
14 ΜΑΙΟΥ 2016 17:00 - 21:00
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΧΟΡΩΔΙΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΤΩΝΗ ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΙΟΥ 26,27,28 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2016
Αναλυτικά:
1. Ιστορία της χορωδιακής μουσικής: O όρος «χορωδία» και το περιεχόμενό του στις χρονικές περιόδους – Οι προϋποθέσεις ανάπτυξης της δυτικής μουσικής – Οι βασικές χορωδιακές φόρμες – Η εξέλιξη του χορωδιακού συμβάντος ανά τους αιώνες –– Μουσικός συμβολισμός και μουσική ζωγραφική.
2. Οργάνωση χορωδίας: Φωνητικές προϋποθέσεις υποψήφιων χορωδών – Ακρόαση και μέθοδοι επιλογής – Όριο ηλικίας – Εντοπισμός φωνητικής κατηγορίας - Φωνητικό εύρος και αναλογίες στις ομάδες φωνών – Χορωδία στην παρτιτούρα.
3. Τεχνική διεύθυνσης - Η κορώνα - Το κλείσιμο: Ιστορία της τεχνικής –Τύποι διεύθυνσης – Βασικές προϋποθέσεις – Στάση προετοιμασίας – Τονοδότηση – Προεναρκτήρια κίνηση – Κυρίως διεύθυνση – Κλείσιμο – ενδιάμεση και τελική κορώνα – Ασύμμετρα μέτρα – Αρθρωτές και συνοπτικές κινήσεις – Υποδιαίρεση αλτήρα – Χρήση καρπού, πήχεως, βραχίονα, ώμου.
4. Τεχνική αναπνοής - Τεχνική τραγουδιού: Ανατομία – Φυσιολογία – Ψηλά και χαμηλά αντηχεία – Λειτουργία των χορδών – Ο ρόλος του διαφράγματος – Είδη αναπνοής – Συνθήκη τραγουδιού – Πρόσθια φωνητική θέση – Αναπνοή στη διάρκεια του τραγουδιού – Λειτουργία της ακοής – Παθήσεις φωνητικών χορδών.
5. Στοιχεία ανατομίας και φυσιολογίας της φωνής
6. Φωνητική ενεργοποίηση: Μέσα φωνητικής ενεργοποίησης – Στόχοι – Διάρκεια –Ασκήσεις – Έλεγχος ορθότητας – Βοηθητικοί φθόγγοι – Θεμέλιος και αρμονική στήλη – Ψηλοί αρμονικοί και η συμβολή τους στη χορωδιακή πράξη – Ορθοτονία και συνήθεις αποκλίσεις.
7. Άρθρωση και εσωτερικός ρυθμός της γλώσσας: Φωνητικές θέσεις και βοηθητικοί φθόγγοι – Χορωδιακή άρθρωση – Συνήθη λάθη – Σημαία ισχύος φθογγόσημων – Συνιζήσεις και εκθλίψεις – Ποιότητα φωνηέντων και συμφώνων – Προσωδία – Ορθή προφορά διαφορετικών γλωσσών.
8. Μεταφώνηση: Διάρκεια μεταφώνησης – Προμεταφώνηση – Μεταφώνηση και τραγούδι – Ρεπερτόριο για μεταφωνούντες – Λάθη χειρισμού της μεταφώνησης.
9. Οργάνωση δοκιμής και συναυλίας: Πρόβα – Γενικές προϋποθέσεις – Διάρκεια – Τεχνικές προδιαγραφές – Προετοιμασία -Τακτική της πρόβας –Ο μαέστρος ως «αυθεντία» - Διαμόρφωση όρων ερμηνείας – Ψυχολογικός παράγων – Λάθη και αντιμετώπισή τους – Η ηχογράφηση – Η σύνθεση προγραμμάτων.
10. Παλιά μουσική: Η πράξη εκτέλεσης της παλιάς μουσικής – Η έννοια του μέτρου – Η απουσία βασικών προϋποθέσεων εκτέλεσης – Το λάθος της voce bianca – Αποκατάσταση παρτιτούρας – Προϋποθέσεις και στόχοι – Τα διάφορα στυλ – Η σύγχυση τεχνικής και στυλ – Η κορώνα ως μέσο ερμηνείας – Ιστορικές προϋποθέσεις – Παιδαγωγική της παλιάς μουσικής.
11. Σύνθεση χορωδιακών προγραμμάτων
12. Τα διάφορα στυλ
13. Προβλήματα καθημερινής χορωδιακής πράξης
1. Ιστορία της χορωδιακής μουσικής: O όρος «χορωδία» και το περιεχόμενό του στις χρονικές περιόδους – Οι προϋποθέσεις ανάπτυξης της δυτικής μουσικής – Οι βασικές χορωδιακές φόρμες – Η εξέλιξη του χορωδιακού συμβάντος ανά τους αιώνες –– Μουσικός συμβολισμός και μουσική ζωγραφική.
2. Οργάνωση χορωδίας: Φωνητικές προϋποθέσεις υποψήφιων χορωδών – Ακρόαση και μέθοδοι επιλογής – Όριο ηλικίας – Εντοπισμός φωνητικής κατηγορίας - Φωνητικό εύρος και αναλογίες στις ομάδες φωνών – Χορωδία στην παρτιτούρα.
3. Τεχνική διεύθυνσης - Η κορώνα - Το κλείσιμο: Ιστορία της τεχνικής –Τύποι διεύθυνσης – Βασικές προϋποθέσεις – Στάση προετοιμασίας – Τονοδότηση – Προεναρκτήρια κίνηση – Κυρίως διεύθυνση – Κλείσιμο – ενδιάμεση και τελική κορώνα – Ασύμμετρα μέτρα – Αρθρωτές και συνοπτικές κινήσεις – Υποδιαίρεση αλτήρα – Χρήση καρπού, πήχεως, βραχίονα, ώμου.
4. Τεχνική αναπνοής - Τεχνική τραγουδιού: Ανατομία – Φυσιολογία – Ψηλά και χαμηλά αντηχεία – Λειτουργία των χορδών – Ο ρόλος του διαφράγματος – Είδη αναπνοής – Συνθήκη τραγουδιού – Πρόσθια φωνητική θέση – Αναπνοή στη διάρκεια του τραγουδιού – Λειτουργία της ακοής – Παθήσεις φωνητικών χορδών.
5. Στοιχεία ανατομίας και φυσιολογίας της φωνής
6. Φωνητική ενεργοποίηση: Μέσα φωνητικής ενεργοποίησης – Στόχοι – Διάρκεια –Ασκήσεις – Έλεγχος ορθότητας – Βοηθητικοί φθόγγοι – Θεμέλιος και αρμονική στήλη – Ψηλοί αρμονικοί και η συμβολή τους στη χορωδιακή πράξη – Ορθοτονία και συνήθεις αποκλίσεις.
7. Άρθρωση και εσωτερικός ρυθμός της γλώσσας: Φωνητικές θέσεις και βοηθητικοί φθόγγοι – Χορωδιακή άρθρωση – Συνήθη λάθη – Σημαία ισχύος φθογγόσημων – Συνιζήσεις και εκθλίψεις – Ποιότητα φωνηέντων και συμφώνων – Προσωδία – Ορθή προφορά διαφορετικών γλωσσών.
8. Μεταφώνηση: Διάρκεια μεταφώνησης – Προμεταφώνηση – Μεταφώνηση και τραγούδι – Ρεπερτόριο για μεταφωνούντες – Λάθη χειρισμού της μεταφώνησης.
9. Οργάνωση δοκιμής και συναυλίας: Πρόβα – Γενικές προϋποθέσεις – Διάρκεια – Τεχνικές προδιαγραφές – Προετοιμασία -Τακτική της πρόβας –Ο μαέστρος ως «αυθεντία» - Διαμόρφωση όρων ερμηνείας – Ψυχολογικός παράγων – Λάθη και αντιμετώπισή τους – Η ηχογράφηση – Η σύνθεση προγραμμάτων.
10. Παλιά μουσική: Η πράξη εκτέλεσης της παλιάς μουσικής – Η έννοια του μέτρου – Η απουσία βασικών προϋποθέσεων εκτέλεσης – Το λάθος της voce bianca – Αποκατάσταση παρτιτούρας – Προϋποθέσεις και στόχοι – Τα διάφορα στυλ – Η σύγχυση τεχνικής και στυλ – Η κορώνα ως μέσο ερμηνείας – Ιστορικές προϋποθέσεις – Παιδαγωγική της παλιάς μουσικής.
11. Σύνθεση χορωδιακών προγραμμάτων
12. Τα διάφορα στυλ
13. Προβλήματα καθημερινής χορωδιακής πράξης